Dziś chcieliśmy przedstawić Wam z bliska rodzaje fotografii produktowej: packshot, duch, aranżacje, flat lay oraz 360. Może takie zobrazowanie ułatwi Wam (przyszłym i obecnym klientom) wybór typu zdjęć do swoich projektów.

 

PACKSHOT

Jest to prosty pakiet zdjęć produktowych, posiadają jednolite tło, odpowiednie doświetlenie, efekty cieniowe, czy też refleksy. Mogą być wykonane na białym lub kolorowym tle. Zdjęcia packshot mogą być również wykonane bez tła. Czyli fotografia produktów wyciętych po obrysie. Zdjęcia te dają możliwość używania w sklepach internetowych, na aukcjach allegro, do katalogów, na strony www i do różnego rodzaju socialmedia typu facebook czy instagram.

Zdjęcia typu duch

Tego typu zdjęcia są stosowane przy fotografowaniu odzieży. Fotografia jest wykonana na manekinie następnie jest obrobiona w programie graficznym, dzięki temu wygląda jakby ubranie było na „duchu”. Doskonale oddają rzeczywistość. Podobnie jak packshot, może być bez, z białym lub kolorowym tłem, dodatkowo może zostać użyty cień.  Zdjęcia nadają się do użytku w butikach, facebooku czy innych sklepach internetowych oraz aukcjach.

Fotografia aranżacyjna / ze stylizacją

Zdjęcia produktów ujęte w kreatywny sposób, specjalnie przygotowane aranżacje pozwalają na niepowtarzalne fotografie zdjęcia aranżowane idealnie nadają się do udostępniania w socialmediach tj. facebook czy instagram. Również mogą stanowić element katalogów reklamowych, być tłem na ulotkach, banerach, plakatach itp. Każda aranżacja i stylizacja jest przygotowana w indywidualny sposób do produktu i wymagań klienta. Mogą być ujęte w sposób bardziej minimalistyczny lub taki na którym znajduje się więcej elementów. Popularnym typem zdjęć aranżowanych jest fotografia flat lay, czyli ujęcie produktu z góry leżącego na delikatnym tle. Często z minimalistycznymi dodatkami. Flat lay może przedstawiać również serię produktów.

Zdjęcia obrotowe 360 °

Fotografia obrotowa pozwala na obejrzenie produktu z każdej perspektywy. Istnieje możliwość zastosowania animacji obrotowych 360° czyli oprócz klasycznego obrotu można nanieść dodatkowe punkty z przybliżeniem lub napisy (HotSpot). Fotografia 360 pozwala na ukazanie najdrobniejszych szczegółów produktu, pod każdym kątem. Świetnie sprawdzają się przy skomplikowanych produktach które mają wiele detali np. buty, torebki, kołowrotki, biżuteria, zabawki dla dzieci, akcesoria dla domu i ogrodu, artykuły elektroniczne (laptop, myszka, telefon itp.) i wiele innych .

Zdjęcia 360 umożliwiają nam zastosowanie:
– białego lub kolorowego tła,
– naturalnego cienia lub bez,
– internetowy zapis (dostępne pod linkiem)

ZDJĘCIE OBROTOWE

PREZENTACJA OBROTOWA

Miernik na białym tle, naniesione zostały dodatkowe hotspoty i zdjęcia, wystarczy kliknąć w zaznaczonym miejscu.

 


Echosonda wędkarska, prezentowana na niebieskim tle, zastosowane dodatkowe hotspoty z przybliżeniami i widoki (zdjęcia na dole).

Wszystkie powyższe zdjęcia wyszły spod naszego apartu. We fotografii produktowej działamy z firmami z różnych stron Polski, nie ma znaczenia czy to Poznań, Warszawa czy Katowice. Żadna branża nie jest nam obca, zdjęcia beauty, ubrania, kosmetyki, motoryzacyjne, elektronarzędzia, elektronika, sprzęt AGD, wędkarstwo i wiele innych…
Mamy nadzieję że po tym wpisie wiecie już jakie zdjęcia wybrać w przyszłych sesjach zdjęciowych dla swoich produktów.